Omtale; Av hele mitt hjerte: tekster om kjærlighet redigert av Håvard Rem

For en liten stund tilbake fikk jeg tilsendt et leseeksemplar av diktsamlinga Av hele mitt hjerte: tekster om kjærlighet redigert av Håvard Rem fra forlaget, og nå kommer omtalen.

Beskrivelse fra forlaget
I denne vakre boken har poeten og gjendikteren Håvard Rem samlet et kresent utvalg av noe av det fineste som er skrevet om menneskets evne til å gi og motta kjærlighet. 

Her finnes et hundretalls tekster om kjærlighetens mange faser, fra forelskelse og lyst, via omsorg til sorg og savn. Tekstene omfatter lyrikk og prosa, og spenner fra 1001 natt til Märta Tikkanen til Shakespeare og Anaïs Nin. 


Mine tanker om boka
Det er en fin bok med et variert utvalg av tekster, men jeg savnet et litt større spekter i tekstene, både når det gjelder tidsepoker og geografi, da denne var temmelig sentrert rundt vestlige forfattere, i tillegg at den kunne vært litt jevnere når det gjaldt kjønnsfordeling.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge