Omtale; Trapped in Wonderland av Dani Hoots

Da jeg så på Facebook-siden til forfatteren Dani Hoots at hun arrangerte en bokturne for Trapped in Wonderland (Wonderland Chronicles Book One), endte jeg opp med å melde meg på.

Meredith Alice Hughes falt gjennom en portal ned til Wonderland, hvor hun finner noen fra klassen som tilfeldigvis viser seg å være noen av de fiktive karakterene i "Alice i eventyrland". og de gir henne noe for å glemme at alt skjedde. Vel og merke frem til den hvite kaninen prøver å drepe henne og hun befinner seg i Wonderland igjen. I henhold til en profeti, er Alice den eneste som kan redde Wonderland fra Cirque de Rêves, en gruppe som har en plan om å ødelegge og ta over verden. Ikke bare er Wonderland i fare, men den virkelige verdenen også, da alle innbyggerne i Wonderland representerer drømmene til hver enkelt person i den virkelige verdenen, og når drømmene forsvinner, så forsvinner håpet til menneskene i den virkelige verdenen. Klarer Alice å tro nok på seg selv til å bekjempe sirkuset, eller vil hun falle for de mørke tankene inni hjertet hennes?

Det var positive og negative ting med boka. Det jeg følte var noe negativt var at jeg syntes boka manglet litt dybde og noe mer skildringer. I tillegg hadde jeg lyst til å finne ut litt mer om forholdet mellom Malcolm (The Mad Hatter) og Chase (Cheshire katten), samt de mørke hemmelighetene til Malcolm. Det positive var at boka var tross alt spennende og en hadde lyst til å finne ut hva som skjedde videre. I tillegg kunne sirkuset og Morpheus tolkes som et symbol på depresjon og/eller angst, samt boka får på generelt basis frem det med å ha troa på seg selv og drømmene sine, som i Alice sitt tilfelle, kunst, selv om familien ikke er nevneverdig begeistret for tanken.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge