Omtale; Transience av Timothy Joshua

For noen måneder siden kjøpte jeg et signert eksemplar av diktsamlinga Transience av Timothy Joshua, illustrert av Desiree Gabriella via Etsy og jeg har til slutt lest den.

Diktsamlinga forteller om de kortvarige stadiene av kjærlighet og romantikk i en mislykket kjærlighetshistorie, og Timothy Joshua klarer med et fantastisk språk å få frem bilder og stemninger, gjerne med bruk av symbolikk. Transience tar ikke lange tiden å lese hvis du pløyer igjennom (noe jeg gjorde, siden jeg har en tendens til å sluke dikt) og den er blant de bedre diktsamlingene jeg har lest.

Som en ekstra bonus, kan jeg nå krysse av Singapore i forbindelse med "Land i verden"-prosjektet mitt.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge