Omtale; Tangodanseren av Arturo Pérez-Reverte

For en stund tilbake fikk jeg et leseeksemplar av romanen Tangodanseren av Arturo Pérez-Reverte fra forlaget. Siden forfatteren er spansk, kan jeg til slutt krysse av Spania i forbindelse med "Land i verden"-prosjektet mitt.

I 1928 møtes Mecha og Max for første gang, på en atlanterhavskrysser. Max er proffdanser på første klasse, mens Mecha er fra overklassen. I Buenos Aires fører Max Mecha og ektemannen hennes inn på lugubre kafeer, og ting går ut av kontroll etter hvert.

Selv om boka var fullt brukbar lesing, slet jeg litt med de brå hoppene frem og tilbake i tid. I tillegg følte jeg at de hoppene av og til gjorde at fremdriften i handlingen stoppet opp. Tangodanseren kan kanskje fungere bedre for andre, men for meg passet boka ikke helt.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge