Omtale; Si at vi har hele dagen av Anne Kyong-Sook Øfsti

Jeg så at romanen Si at vi har hele dagen av Anne Kyong-Sook Øfsti var på langlista til Bokbloggerprisen, og jeg endte opp med å låne den på biblioteket, spesielt med tanke på at jeg kunne bruke den i forbindelse med "Dive Into Diversity"-utfordringa.

Marion, søstera til Rebekka, har dødd, og Marion bestemmer seg for å lete etter røttene sine i Korea, hvor både hun og søstera ble adoptert fra. Da hun ankommer Korea, møter hun på "komfort-kvinnene", jenter som ble fanget og misbrukt av japanske soldater under krigen og I-Sook, som selv har en mørk hemmelighet.

Romanen var etter min mening fullt brukbar, og den kan få frem det å høre til en plass.

Comments

  1. Jeg er enig med deg at den er brukbar, men på langlisten syntes jeg ikke den hører hjemme. Jeg husker at jeg brukte mye energi på å plassere karakterene i forhold til hverandre.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan ikke protestere på den. Selv om den er brukbar, har jeg lest bedre litteratur, både norsk og utenlandsk.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge