Omtale; Vinterfolket av Jennifer McMahon

Av og til føler jeg et visst behov for å lese noen skrekk-aktige bøker. Dermed endte jeg opp med å låne Vinterfolket av Jennifer McMahon på biblioteket.

I West Hall, Vermont har flere personer forsvunnet på mystisk vis over lengre tid. Det hele begynte med Sara Harrison Shea, en mor som elsket dattera over alt på jord. Sara blir selv funnet død noen måneder etter dødsfallet til datttera. 100 år senere bor Ruthie og Fawn i huset sammen med moren, hvorpå sistnevnte plutselig forsvinner. Da døtrene leter etter spor, kommer de over Sara sine dagbøker.

Jeg brukte ikke mange dagene på boka, rett og slett fordi den var spennende, og tidvis noe "creepy". En bør kanskje ha tunga rett i kjeften, siden den veksler mellom personer og tidsperioder, men en kommer inn i det etter hvert.

Comments

  1. Fin omtale! Jeg likte også denne, men den satte ikke noe varig avtrykk. For min del ønsket jeg meg en smule mer "skrekk", men historien var fin så vi får ta med det vi får.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan ikke nekte for at det kanskje kunne være litt mer "skrekk" i den, men på den annen side er det vel heller ikke heldig hvis det blir overdrevet?

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge