Omtale; The Red Shoes av Laura Erwin

Da de ekstremt varme dagene kom, var jeg blant dem som endte opp med å lese da det ble for varmt til å sove. En av bøkene jeg leste i den perioden, var The Red Shoes av Laura Erwin.

”It usually takes one person to be the catalyst for change, good or bad.”

Harriet, en suksessfull karrierekvinne blir oppslukt av et maleri av et par røde sko da hun kommer inn i et kunstgalleri drevet av kunstnerens barnebarn. I løpet av dagen, via samtaler med kunstneren, blir livet til Harriet snudd på hodet.

”Every day brings miracles and when you open your heart to that belief, be ready to experience, and enjoy, your own carnival island.”

Er en stund siden jeg har lest en feel-good bok uten at den har hatt overdrevet chick-lit preg (greit, jeg innrømmer at jeg holder meg unna de hardnakka chick-lit bøkene, men allikevel). Den var relativt lettlest, og den kombinerte kunst og historie-fortelling på en grei måte.


”Sometimes, words cannot express the love and understanding two people share. We are connected in so many ways that there is no need to rely on one form of communication.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge