Boken på vent; En overflødig kvinne av Rabih Alameddine

Boken på vent er fast tirsdagstema hos Beathes bokhylle, og bestemte meg for å skrive om ”En overflødig kvinne” av Rabih Alameddine denne uken.




72 år gamle Aaliya med det blå håret bor i Beirut, og mens bombene falt i bygatene, har hun dyrket sin store boklidenskap.  Hun har kanskje et mislykket ekteskap bak seg og få venner, men derimot en særegen sans for humor og en rifle som trofast ledsager. Historien hennes gir et innblikk i Beiruts og Libanons historie, samtidig som den illustrerer hvordan det er å falle utenfor et samfunn stert basert på tradisjonelle verdier.

Comments

  1. En roman jeg ikke har hørt om - men jeg liker eksentriske eldre kvinner i bokform :)
    Jeg må google omslaget. Omslag er viktig
    Håper lesingen blir en bra opplevelse!

    ReplyDelete
  2. Dette hørtes jo ut som en bok for meg:) Liker også eksentriske eldre kvinner, med særegen sans for humor:) Kos deg med boken! Håper å få høre mer om den en gang!:)

    ReplyDelete
  3. Beklager sent svar fra meg, denne boken har jeg lest men så jeg ikke hadde skrevet om den. Men husker jeg likte den godt. Kos deg med lesingen når det blir dens tur til å bli lest. Ha en fin kveld:-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge