Omtale; Odd One Out - The Maverick's Guide to Adult ADD av Jennifer Koretsky

Siden jeg de utfordringene jeg har (utfordringer høres så mye bedre ut enn diagnoser), er jeg ofte på jakt etter lesestoff som omtaler nettopp det.

Den siste boka jeg har lest, er "Odd One Out - The Maverick's Guide to Adult ADD" av Jennifer Koretsky. Greit, jeg innrømmer det, det er en selvhjelpsbok, og en fullt brukbar inspirasjon, om det så var er at den av og til går mest i overflaten. I tillegg blir det nevnt en del elementer som kanskje kan være nyttige for de som omgås personer med ADD/ADHD. Som sagt, om ikke annet kan en få inspirasjon til emner for videre lesing, siden jeg fikk følelsen av at det var mer en "innføringsbok", dog boka er "a quick read", noe som faktisk passer for folk med ADD/ADHD.

Forfatteren har selv ADD, så i stedet for å være den høytsvevende kliniske stemmen, er stemmen mer erfaringsbasert.

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge