Omtale; "Prozac Nation" av Elizabeth Wurtzel

Da jeg kikket igjennom noen av bokhyllene mine her om dagen, følte jeg at jeg nesten gikk nedover "memory lane" da jeg så noen av boktitlene. Ikke nødvendigvis på grunn av bøkene i seg selv, men fordi at i flere tilfeller representerte mange av bøkene en eller annen epoke i livet mitt.



Blant de bøkene/forfatterne, kom jeg over Elizabeth Wurtzel og boka "Prozac Nation". Det er kanskje ikke det største litterære verket, men pokker heller som den beskriver hvordan depresjon kan være. I handlinga følger en hovedpersonen og virvaret mellom sammenbrudd, selvmordsforsøk, psykologer og veien tilbake til livet. Boka passer kanskje best for de som er 15/16 og oppover, mest på grunn av enkelte elementer i boka.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge