Omtale; Fear and Loathing in Las Vegas

Jeg skulle i teorien ha lest ”Fear and Loathing in Las Vegas” av Hunter S. Thompson i emnet amerikansk litteratur, men jeg ble bare halvferdig med den før jeg hadde eksamen. I juleferien ble jeg ferdig med den, og nå til slutt, kommer jeg med et innlegg om boka.

Ved første øyekast virker Fear and Loathing som et dop-historie, men den er vel så mye en satire om 60-årene. I boka dukker det opp en mengde småsprø episoder, enten det innebærer å skrive en story om en dop-konvensjon arrangert av myndighetene eller krangling på bar.

For meg var boka noe forvirrende og jeg tør påstå at jeg likte bedre ”The Rum Diary”. Noe av det Thompson kanskje er mest kjent for, er å være ”gudfaren” for gonzo-journalistikk.

"What were we doing out here? What was the meaning of this trip? Did I actually have a big red convertible out there on the street? Was I just roaming around these Mint Hotel escalators in a drug frenzy of some kind, or had I really come out here to Las Vegas to work on a story?"

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge