Wishlist Wedensday; ADD-Friendly Ways to Organize Your Life

Denne onsdagen tenkte jeg å kaste meg på "Wishlist Wedensday" temaet som bokbloggen Pen to Paper har.

Boka jeg har på ønskelisten min denne gangen er "ADD-friendly Ways to Organize Your Life" av Judith Kolberg og Kathleen Nadeau, PhD. Boka omhandler hvordan voksne med ADD kan få organisert livet sitt på flere plan, enten det er praktiske gjøremål som rydding, til det litt mer (?) abstrakte som få organisert tiden sin skikkelig.

Jeg har forsåvidt lånt boken på universitets-biblioteket tidligere i uka og har lest en god del i den, men jeg tror jeg trenger en kopi til den permantente boksamlinga mi. Tro meg når jeg sier at jeg har mistanker om at jeg trenger den. Selv om jeg stort sett er punktlig og kommer på tiden til forelesinger (og som regel var på tiden da jeg jobbet), i tillegg til at leiligheten min ser representabel ut, kan livet mitt med ADD være noe kaotisk.

Boka er utformet spesielt for de som har ADD/ADHD, slik at det er lett å finne frem og det er lett oversiktlig.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge