Omtale; Manage Your Mind

For en stund tilbake nevnte jeg boka ”Manage Your Mind: The Mental Fitness Guide” av Gillian Butler og Tony Hope i et innlegg. Nå har jeg bladd meg igjennom den innimellom pensumlesing. I begynnelsen av semesteret anbefalte en foreleser denne boka til meg (thank you, Eric) og jeg skrev den på ”pensumbøker jeg må kjøpe”. Kanskje ikke pensum, men allikevel.

Så over til selve boka. Boka er skrevet av to sakkyndige psykologer/ psykiatere og det er derfor en kan finne elementer fra kognitiv terapi i boka. Og bare på grunn av faktumet at boka er skrevet av to som vet hva de snakker om, er det ikke en haug med ”dritt-tips” fra en såkalt guru i boka. Noe annet som gir boka et litt mer seriøst inntrykk, er at den er utgitt av Oxford University Press.

 ”Manage Your Mind” er oversiktlig og lett å bla i. Man trenger ikke å lese hele boka for å finne det en har behov for. Det er et forståelig språk, har konkrete punkt og tiltak.

Boka er kanskje ikke for alle, men den er fullt brukbar. Om ikke annet er den en del hakk bedre enn en bok skrevet av en såkalt selvhjelps-guru.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge